• Katrin Saare - Hopa TV

Miks on intervalltreeningud kasulikud?

Updated: Jun 25, 2018

Trennimaailmas räägitakse viimastel aegadel palju intervalltreeningutest. See pole tegelikult uus idee, kuigi paljud spordiklubid ja treenerid on seda alles nüüd aktiivselt tutvustama hakanud. Profisportlased on aga intervalltreeninguid kasutanud väga pikka aega. Miks intervalltreeningud toimivad?





1. Sa põletad rohkem rasva – Intervalltreeningutega põletad rasva mitte ainult treeningu ajal vaid ka mitme tunni jooksul pärast treeningut. Tavapärase stabiilse pulsiga treeningu lõppedes, lõppeb aga rasvapõletusprotsess kohe.


2. Intervalltreening on efektiivne – Sa saavutad paremad tulemused lühemate (15 – 30 min) intervalltreeningutega kui näiteks 1h sörkjooksu tehes. Juba 2 nädalat intervalltreeninguid parandab su anaeroobset võimet sama palju kui 6 kuni 8 nädalat pikamaajooksu tehes. Tutvu treeningutega.


3. Su süda saab tugevamaks – Intervalltreeningud panevad su anaeroobsesse tsooni, mille tunned ära selle järgi, et kipud tugevalt hingeldama ning sul on raske rääkida. Kuid selline treening toob ka efektiivse tulemuse ja tugevdab südant.


4. Sa ei vaja abivahendeid – Saad suurepärase treeningkoormuse ja treeningtulemused ka oma keharaskusega treenides. Näiteks harjutused nagu Kosmonaut, Kiired jalad, Hüppega väljaasted jne. toovad pulsi üles, ilma raskuseid kasutamata.


5. Sa kaotad kaalu, mitte lihaseid – Kõik, kes on kunagi proovinud kaalulangetamist, teavad et kaaluga koos kaotab keha ka lisaks vedelikele ja rasvadele ka lihasmassi. Intervalltreeningutega treenides kaotad rasva, kuid säilitad oma lihased.


6. Saad treenida igal pool – Sulle ei meeldi spordiklubis? Kauge, kallis, pole aega? Treeni kodus oma rütmis sulle sobival ajal. Meie kliimas on spordiklubist koju minek üsna ebamugav. Kodus treenides seda muret pole. Intervalltreeningutega saad end vormis hoida isegi reisil olles.


7. Mõõdukas väljakutse – See ei ole treening, kus saad samal ajal sõbraga telefonis chattida. See on lühike, mõõdukalt raske ja superefektiivne päristreening. Kui alguses tundub raske, tuleks proovida ära tunda oma võimed ja kaasa teha näiteks pool harjutuste pikkusest – vorm paraneb kiiresti.


Hopa Fit 
Estonia
info@hopatv.ee
© 2020 Hopa TV